Arons Zorg

Corona maatregelen thuiszorg

Arons Zorg doet er alles aan om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen. De gezondheid van onze klanten en medewerkers is onze hoogste prioriteit. Wij volgen hiervoor nauwlettend de berichtgeving van het RIVM en ondernemen zo nodig actie. Wij volgen hierin uiteraard de richtlijnen van de Rijksoverheid, het RIVM, de GGD en de branchevereniging en ZorgthuisNL.

Arons Zorg houdt continue de ontwikkelingen en de richtlijnen opgesteld door het RIVM in de gaten. Deze richtlijnen worden vertaald naar de dagelijkse praktijk en kun je hieronder vinden.

icon

Welke maatregelen treft Arons Zorg?

Inzet van onze zorgmedewerkers

Het kan zijn dat onze zorgmedewerker voorafgaand aan het zorgmoment contact opneemt om te vragen of alles in orde is en de zorg geleverd kan worden. Bij twijfel overleggen we samen of het zorgmoment uitgesteld moet worden of anders ingeregeld kan worden.

Als de 1,5 meter niet gewaarborgd kan worden, werken onze medewerkers met mondkapjes. Als een medewerker van Arons Zorg verkoudheidsklachten heeft (met uitzondering van koorts) én uit de test blijkt dat hij of zij negatief is, mag onze medewerker gewoon werken. Wel met persoonlijke beschermingsmiddelen. Op kantoor kunnen onze medewerkers de beschermingsmiddelen ophalen zoals mondkapjes en handschoenen.

Bij zorg in de vorm van lichamelijke verzorging, kan de 1,5 meter niet gewaarborgd worden. Hier werken onze medewerkers met persoonlijke beschermingsmiddelen.

Meer informatie over de uitgangspunten voor het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) door medewerkers die ondersteuning geven vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) lees je op de website van het RIVM.

Wat kun je zelf doen om verspreiding te voorkomen?

Niet alleen de medewerkers maar ook als klant kun je de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk beperken. De belangrijkste maatregelen die je zelf kunt nemen en wij van onze klanten verwachten, zijn:

  • Ontvang géén bezoek als onze zorgmedewerker bij je in huis is.
  • Probeer, als dit mogelijk is, de 1,5 m afstand te houden.
  • Was regelmatig je handen.
  • Hoest en/of nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Schud geen handen.
  • Ventileer alle ruimtes goed. Zet regelmatig ramen tegen elkaar open.
  • Heb je zelf of je partner corona-gerelateerde klachten, meld dit bij ons voorafgaand aan het zorgmoment. Samen overleggen we dan of het zorgmoment uitgesteld kan worden of anders ingeregeld kan worden.

Wat doen we op kantoor voor de veiligheid?

Op kantoor zijn wij natuurlijk ook bezig met de maatregelen rondom het coronavirus. Zo houden wij ons aan de 1,5 meter afstand en werken we deels vanuit huis. Daardoor kan het zijn dat een medewerker niet meteen beschikbaar is als je telefonisch contact opneemt. Uiteraard doen we ons best je zo snel mogelijk te woord te staan.

Vragen?

Heb je vragen omtrent onze maatregelen, neem dan contact op met je teammanager, tel. (073) 631 1300.

Twijfel je of je verschijnselen hebt die passen bij het coronavirus? Bekijk dan eerst de vragen en antwoorden op de website van het RIVM. Ook is er een landelijk telefoonnummer dat je kunt bellen: 0800 1351. Twijfel je daarna nog? Neem dan telefonisch contact op met je huisarts of de GGD.

Belangrijke links

RIVM – Coronavirus algemene informatie
Vragen en antwoorden RIVM over coronavirus
Video: Duidelijke en eenvoudige uitleg over coronavirus (Steffie)
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Vaccinatie tegen het coronavirus
Video: Coronavaccins – antwoorden op je vragen (Prof. Marjolein van Egmond)
Wat moet ik weten over vaccinatie met het AstraZeneca-vaccin?

Voor vragen bel of mail ons: